Vilkår

 
Almindelige forretningsbetingelser
 
( er lige vel at blive ) superius24.dk er en e-mærket webshop, og derfor har du altid adgang til e-mærkets gratis Forbruger Hotline, når du handler hos os.

Du kan kontakte os på  70 27 36 70 (08:00 - 18:00) eller på info@superius24.dk som vi besvarer inden for 3 timer i hverdagen.

 
Generelt – gyldighedsområde
Vores forretningsbetingelser gælder for levering af varer inden for Danmark.
 
For at foretage et køb på superius24.dk skal du igennem følgende trin:
1. Find den eller de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til kassen.
2. Indtast dine personlige oplysninger
3. Vælg forsendelses- og betalingsmåde
4. Godkend vores handelsbetingelser
5. Tjek at alle oplysninger er korrekte på opsamlingssiden og godkend købet
 
Levering
Superius24 leverer i Danmark, inklusive Grønland og Færøerne. Ved levering til Grønland og Færøerne kan forsendelsesomkostningerne imidlertid være højere end pakkeportoen, der er angivet på hjemmesiden. Såfremt du ønsker levering til Grønland og Færøerne, bedes du venligst kontakte vores kundeservice på info@superius24.dk for at få oplyst de faktiske forsendelsesomkostninger.
 
Ordrebekræftelse
Når vi har modtaget din bestilling, sender vi dig en bekræftelse pr. e-mail med information om din bestilling. Kontroller altid ordrebekræftelsen, så alt ser korrekt ud. Skulle der være spørgsmål, så kontakt vor kundeservice hurtigst muligt. Gem din ordrebekræftelse, så du har den ved eventuelle spørgsmål til kundeservice. Når du kontakter kundeservice, så oplys venligst kundenummer eller ordrenummer som reference.
 
Det er ikke muligt at se tidligere ordrer ved login på websitet. Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, skal du sende en e-mail til info@superius24.dk.
 
Leveringstid
Under normale omstændigheder vil dine varer blive afsendt af Superius24.dk 2-6 hverdage efter modtagelsen af din ordre. Visse produkter kan have en lidt længere leveringstid. Dette meddeles i så fald via e-mai på info@superius24.dk .

 
På superius24.dk kan der betales med:

  • Bankoverførsel (obs!Ved bankoverførelse er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.)
  • PayPal
  • Betalingskort


Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra superius24.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
 
Vores bankforbindelse er:

Sydbank
Bank: 8065
Kontonr. 1209795

Hvis du overfører pengene direkte til vores bank, er det vigtigt, at du husker at påføre faktura eller ordrenummer på betalingen, for at vi kan registrere din betaling korrekt. Så snart vi har registreret din indbetaling, fremsendes varen.
 
Der tages ikke gebyr ved betaling på superius24.dk.
 
Bemærk at det kan tage flere dage fra overførselsdagen til vi kan se pengene på vores konto.
 
Priser
Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser. Når du handler med superius24.dk indgås aftaler på: Dansk.
 
Transport
Superius24.dk sender alle sine pakker med GLS eller Spedition. Alle forsendelser vil bliver tillagt porto – medmindre det fremgår af produktbeskrivelsen af den enkelte vare, at forsendelsen er omkostningsfri. Du kan derfor se, hvad du skal betale i pakkeporto, når du klikker på de enkelte varer. Prisen gælder inden for Danmarks grænser.
 
Skader eller mangler
Den leverede vare skal straks efter modtagelsen undersøges for transportskader. Såfremt der er mangler, skader på varen eller anden reklamation, beder vi dig rette henvendelse til Superius24.dk hurtigst muligt. Husk at have dit fragtbrev eller kvittering parat, når du kontakter os på info@superius24.dk .
 
Fortrydelsesret Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

a) har modtaget din vare
b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i en ordre, og som    leveres enkeltvis
c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives enten på mail info@superius24.dk eller telefon  70 27 36 70. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du medsendt din ordrebekræftelse og nederst i disse betingelser.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
 
STANDARDFORTRYDELSESFORMULAR [.pdf]

 
RETURNERING
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
 
Returneringen af varerne sker for egen regning
Hvis varen er en fejlekspedition eller den er defekt, betaler vi selvfølgelig for returportoen.
 
Du bevarer din fortrydelsesret, hvis du inden for fristens udløb har meddelt Superius24.dk, at du vil fortryde købet. Meddelelsen skal sendes til:
 
Superius 24
Haderslevvej 36
DK - 6600 Kolding

Mail - info@superius24.dk

 
Returpakker skal sendes til:
 
Superius 24
Haderslevvej 36
DK - 6600 Kolding

 
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur, må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
 
Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med
behandlingen af din fortrydelse/reklamation.
 
 
TILBAGEBETALING AF KØBSBELØBET
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstraomkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

 
superius24
Haderslevvej 36
6000 kolding
Danmark

HVAD SKAL JEG SENDE MED TILBAGE
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
 
Reklamation
Returret HVIS DER ER NOGET GALT MED VAREN (reklamationsret)
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler på superius24.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

HVOR HURTIGT SKAL JEG REKLAMERE?
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

VI REFUNDERER RIMELIGE FRAGTOMKOSTNINGER
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes til:

superius24
Haderslevvej 36
6000 Kolding
Danmark

VI HAR BRUG FOR FØLGENDE INFORMATION, NÅR DU SENDER VAREN TIL OS
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

HVAD SKAL JEG SENDE MED TILBAGE?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
 
Garanti
Ved køb af udvalgte varer yder Superius24.dk en ekstra garanti. Garantien er kun gyldig mod forevisning af kvittering. Læs om betingelserne for garantien i Garantibeviset.
 
Persondata
For at du kan indgå aftale med os på superius24.dk, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mailadresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos R - S superius24 og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret præcis om, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Følgende fra superius24 har adgang til de oplysninger, der registreres om dig:
Direktøren, Marco Traulsen, Daniel Hagge
Den dataansvarlige på superius24.dk er Marco Traulsen
 
Der videregives ikke oplysninger til tredjepart.
 
Som registreret hos R-S - superius24 har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til superius24 via e-mail info@superius24.dk.
 
 
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
Kundeoplysningerne bliver ikke transmitteret.
 
 
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info@superius24.dk. Hvis det mod forventning ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til det relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Forbrugerklagenævnet
www.forbrug.dk
Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby
kfst@kfst.dk

41 71 50 50 (Hverdage 9-12)
 
Generelle oplysninger:

Website: superius24.dk
Virksomhedens juridiske navn:
R-S - superius24
Organisationsform:
Virksomhed
CVR:
32025560
Virksomhedsadresse:
Haderslevvej 36, 6000 Kolding
E-mailadresse:
info@superius24.dk
Telefon: 
70 27 36 70
Virksomhedens etableringsår:
2009


Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til

(Marco Traulsen - eMail.: marco.traulsen@superius24.com).

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til

(indsæt rette klagenævn for din webshop, eksempelvis Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk.)

Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.